Umowy zawierane telefonicznie
Umowy z przedsiębiorcami można zawierać w różny sposób osobiście w placówce, pisemnie, mailowo oraz telefonicznie.
Większość ludzi zdecydowanie preferuje zawieranie umów osobiście, ponieważ mają możliwość zapoznania się z warunkami, choć nie oznacza to, że w przypadku takich umów nie dochodzi do niedomówień, ponieważ klienci zwykle wierząc obsłudze nie zapoznają się z regulaminem czy innymi dokumentami przed taką potrzebą, czyli momentem, kiedy chcą złożyć reklamację lub rezygnację.
Umowy pisemne do niedawna obowiązywały w firmach telekomunikacyjnych wszystkich dyspozycji, które powodowały zmianę wysokości rachunku, obecnie te i inne branże posiadają platformy dla swoich klientów, którzy mogą samodzielnie dokonywać zmian, logując się przechodzą weryfikację.
Umowy online tych konsument może odstąpić zawsze w ciągu dziesięciu dni od podpisania umowy bez podawania przyczyny, czyli mają czas na to by zapoznać się ze wszystkimi szczegółami umowy i zdecydować czy chcą z niej korzystać czy też nie.
Z umowami zawieranymi telefonicznie jest podobnie, chociaż od tej formy ze względu na duży wskaźnik oszustw odchodzą usługodawcy.